Blog

CORE PAGE modellen bruger vi tidligt i processen når vi designer og udvikler nye hjemmesider, eller konverteringsoptimerer en eksisterende webløsninger. Modellen hjælper med at se på din hjemmeside med brugerens øjne hvilket er en langt bedre tilgang end den traditionelle "sitemap" tænkning.

Læs mere ...

Brugthandicapbil følte sig begrænset i Bilinfo systemet - men var samtidig dybt afhængig af deres funktioner. Resultatet blev en hjemmeside i Joomla/Wordpress CMS med en XML import af alle deres brugte handicapbiler. XML importen checker hver minut om nogle biler skulle være solgt eller om der skulle være kommet nye biler til.

Læs mere ...

Hvor mange e-mails sender du om dagen? Hvor mange sender du til potentielle kunder? Har du overvejet at udvidde din e-mail signatur med et tilbud? Så læs med her.

Læs mere ...

Når jeg på kundemøder spørger: ” Hvad er jeres mål med hjemmesiden? ” bliver jeg 9 ud af 10 gange mødt med stilhed. Ofte skyldes stilheden at kunden simpelthen ikke tror, at en hjemmeside kan bidrage med specielt meget til at opnå virksomhedens forretningsmål om fx salg og øget indtjening.

Læs mere ...

Hvilken side lander en kunde på når de besøger din hjemmeside? Er det forsiden? Måske, men i langt de fleste tilfælde lander kunden på en underside.

Læs mere ...

Vi har med udgangspunkt i webbureauets erfaringer valgt at lave en guide til dig der ønsker at starte en webshop. Guiden er egnet til dig der starter helt fra bunden, da den indholder alt hvad du skal være opmærksom på ved opstart af webshop.

Læs mere ...

Søgemaskineoptimering eller SEO, kan inddeles i to kategorier: "On-page og Offpage". On-page SEO er alle de ting du kan gøre ved din egen hjemmeside, for at optimere den til Søgemaskinerne. Off-page SEO handler om de ting du kan gøre på internettet, for at udvide kendskabet til din hjemmeside.

Læs mere ...

For mange virksomheder kan det være en stor konkurrencefordel at være synlig på lokale søgeord på google. Fx vil en restaurant eller et hotel, få rigtig mange besøg på deres hjemmeside, hvis de ligger højt i søgeresultaterne på lokale søgeord som f.eks. ”restaurant Aarhus” eller ”hotel København”.

Læs mere ...

For mange virksomheder er det vigtigt at være synlig i Googles søgeresultater. Hvis du er en af de virksomheder, er det en god ide at holde øje med din trafik de næste par uger. Google har nemlig valgt fra d. 21. April 2015 at opprioritere mobil optimere websites, i søgeresultaterne. Dette gælder selvfølgelig kun på søgninger fortaget på en smartphone eller en tablet.

Læs mere ...

PET modellen der er en ECOMMERCE model der arbejder med ”Persuasion, emotion og trust”.

Læs mere ...

Fra den 13. juni gælder nye regler fra EU for alle webshops. De nye regler om oplysningspligt, fortrydelsesret, returnering mm. Er vedtaget og træder i kraft i dansk lov herunder forbrugeraftaleloven og købeloven, de nye regler, tager udgangspunkt i EU’s forbrugerrettighedsdirektiv med gældende virkning fra. 13. juni 2014.

Læs mere ...

Det er efterhånden sket flere gange, at google har tabt en retsag for at vise den ene eller anden form for fortroligt information i søgeresultaterne, som deres indexerings robotter er faldet over. Senest en avis i Belgien der fik indexerede artikler man ellers skulle betale for, man kan måske sige google er en anelse for effektiv i sine søgeresultater. Derfor kan det måske være meget relevant at vide hvad der bliver skrevet om dig eller din virksomhed på google. Måske er det så lidt ironisk at et værktøj til netop at holde øje med dette, tilbydes af de selv samme!

Læs mere ...

Som webdesigner og aktiv blogger, har jeg skrevet mange tekster til internettet. Men først for nylig lærte jeg om Lixtal. Lixtal er en forkortelse for læsbarhedsindex. Og er et sjovt værktøj der kan give dig et praj om hvor svær din tekst er at læse.

Læs mere ...